Popularne treningi na youtube. Zdobyły weiele fanow. Sama jestem ich poniekąd fanką. Można zrobić fajne ćwiczenia w domowym zaciszu. Jednak coraz częściej mówi się o problemach związanych z nimi. A jakie one są ?


Nierealistyczne oczekiwania

Treningi na yt nie są ćwiczeniami siłowymi, są to zazwyczaj bardzo dobre cardio, które mają na celu pomóc nam spalić trochę zbędnych kalorii. Jednak dzięki tym treningom nie będziemy mieli pięknie wymodelowanego brzucha, a na pewno bez masy mięśniowej. Cardio to za mało na ładnie wyrzeźbione uda i brzuch, potrzebny też w tym trening siłowy. Ponadto podbić to można porównywaniem się jeszcze do tych trenerek. One bardzo często swoją figure zbudowały na zupełnie innych ćwiczeniach niż  na tych co pokazują.

Brak przygotowania

Niestety (w tym ja) dużo osób rozpoczynających treningi z fit celebrytkami nie ma odpowiedniego przygotowania. Porywają się na to osoby często z nadwagą lub nawet otyłością. Takie treningi nie są przygotowane dla tej grupy. Słynny killer czy nawet skalpel Ewy nawet z moją średnią kondycją był naprawdę ciężki. Wydaje mi się, że naprawdę ledwo uniknęłam bólu stawów, czy kręgosłupa. Dodać też trzeba problem z nietrzymaniem moczu, podczas skakania o czym po prostu sie nie mówi. Treningi te są dużym obciążeniem dla organizmu i nie należy od razu porywać się na te najtrudniejsze. Może to spowodować po prostu problemy zdrowotne w niedalekiej przyszłości.

Czy potępiam te treningi? Jak najbardziej nie. Uważam jednak, że nie są one dla wszystkich. Trzeba je robić z głową, znać umiar i swój organizm. A najlepiej połączyć je z treningami siłowymi.
Nie wszystko damy radę zrobić sami. Czasami warto spytać się kogoś o radę. Pójść na siłownie do dietetyka, a nie zostawiać wszystko w rękach filmiku na yt, gdzie nawet prowadząca nas nie widzi.



7 komentarzy:

  1. Bardzo ważne spostrzeżenia. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś miałam parcie na katowanie się treningami z youtuba. Teraz mi przeszło, wolę iść na porządny fitness ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nigdy nie ćwiczyłam w taki sposób ;) Wolę jeśli już iść na normalne, stacjonarne zajęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jakoś nigdy nie byłam fanką tego typu filmików itp. :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie skalpel początkowo był nie do zrobienia ;p powinni ostrzegać przed wykonywaniem takich treningów dla początkujących ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja bardzo lubię ten sposób ćwiczeń - oczywiście przed rozpoczęciem zrobiłam rekonesans, co dla mnie będzie najlepsze. Nie mam za bardzo czasu aby wyjść do klubu fitness czy na siłownię - takie ćwiczenia w domu, tak jak napisałaś, z głową, są świetne!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedys cwiczylam z Jillian Michaels i to było dobre przygotowanie do treningów na siłowni...Niestety forma niektórych trenerów z YT woła o pomste do nieba:( łatwo sobie zrobić krzywde. Zgadzam się w stu procentach z Twoim wpisem.

    OdpowiedzUsuń

Hej misiek! Cieszę się, ze tu jesteś ! Każdy konstruktywny komentarz powoduje uśmiech na mojej twarzy i motywuje mnie do dalszej pracy.
Jeśli będę miała czas, z pewnością odwiedzę Twojego bloga i nie musisz zostawiać linku do niego, na pewno go znajdę ;)