Lasy w słojach są aktualnym trendem, szczególnie w Warszawie.  Są to mini ekosystemy stworzone w zamkniętych słoikach. W dużych naczyniach ze szkła odtwarza się naturalne środowisko leśne, umieszczając w nich mchy, paprocie, sukulenty, a nawet rośliny kwitnące. Miniaturka lasu postawiona na parapecie czy regale wyglądem będzie przypominała zieloną, zaklętą w słoju krainę z baśni, która ubarwi domową przestrzeń w mieście. Bólem jak dla mnie są tylko ceny, zazwyczaj większy słój jest powyżej 100zł. Coraz więcej osób decyduje się natomiast na wykonanie takiego słoja w domowym zaciszu. Wychodzi to zdecydowanie taniej. Dzisiaj tym krótkim postem chce wam pokazać dwie, moje śliczności, a ich kolekcja na pewno się powiększy. Zakupione w sklepie Green Balls, który również polecam, ale  najniższych cen właśnie nie ma :(


 Pielęgnacja takiego słoja jest naprawdę prosta. Raz w miesiącu, gdy zauważe, że jest sucho, dolewam odrobine wody. Gdy słój mocno paruje odkrywam go na parę minut. Ważne jest nie stawiać go przy grzejniku lub w mocno naświetlonym miejscu. Przez to moje zaniedbanie w niektórych miejscach mech stał się żółty co nie za ładnie wygląda. Jednak  naprawdę rekomenduje taki słoik komuś na prezent. Jest to nadal dosyć oryginalny pomysł, bo poza stolicą nie zauważyłam by był popularny ;)

9 komentarzy:

  1. Super wygląda, a ja mam dużo pustych słoików po świecach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie to wygląda, jednak przy moich kotach ograniczam szklane ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały efekt końcowy. Chyba też taki muszę sobie zrobić. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Według mnie to bardzo popularny cosik. Czy trend to nie wiem. Non stop widzę takie mini lasy w biedronkach. Ja miałam swój półtora roku temu i go przelałam,a potem nastawiłam na słońce i wyszło nieciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne są te słoiki, stają się bardzo popularne :D Ja tak samo jak Glamgirl też widzę wszędzie te lasy i bardzo łątwo je dostać ;) Ale fakt są trochę kosztowne

    OdpowiedzUsuń
  6. Te słoje wyglądaja cudownie. Moja wcześniejsza współlokatorka miała takie cuda i zawsze się nimi zachwycałam. W ogóle roślinki bardzo uspokajają i koją:-)
    Jeśli taniej samemu, to może warto poświęcić trochę własnego czasu.. a przy tym całkiem dobrze się bawić

    Blog
    Nowy filmik na kanale- zapraszam:>

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie słoiki, nasz niestety nie przetrwał :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio widziałam takie mini lasy w słojach w Biedronce, jednak się nie skusiłam. Za to wzięłam do domu dwie zielone roślinki w doniczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się takie lasy w słoiku podobają :)

    OdpowiedzUsuń

Hej misiek! Cieszę się, ze tu jesteś ! Każdy konstruktywny komentarz powoduje uśmiech na mojej twarzy i motywuje mnie do dalszej pracy.
Jeśli będę miała czas, z pewnością odwiedzę Twojego bloga i nie musisz zostawiać linku do niego, na pewno go znajdę ;)